דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בניית תוכנית שיווקית 

מאת    [ 18/10/2010 ]

מילים במאמר: 388   [ נצפה 3910 פעמים ]

קביעת אסטרטגיה שיווקית חשובה מאד לעסק קטן כמו גדול. לאחר שנקבעה האסטרטגיה השיווקית הכוללת את חזון העסק והשאיפה לאן רוצים להגיע, קביעת המטרות השיווקיות, החלטה על תחומי הפעילות בהתאם לקהלי היעד, ההתמחות של העסק וייחודיות המותג , חשוב לבנות את תוכנית שיווקית המתאימה לאסטרטגיה. התוכנית השיווקית מכילה את כל המהלכים השיווקים של העסק אשר יובילו להשגת המטרות עסקיות ולהצלחתו.

בניית תוכנית שיווקית כחלק מייעוץ שיווקי

תהליך ייעוץ שיווקי מתמקד בכמה תהליכים שונים, ובהם בניית תוכנית אסטרטגיה שיווקית ותכנון תוכנית שיווקית מתאימה. את התוכניות הללו אנו בונים יחד עם יועצת שיווקית ותוך איסוף מידע חשוב על העסק, תהליכי העבודה ועוד.

מכירים את הסביבה העסקית שלכם?

בשלב הראשון בבנייה ותכנון האסטרטגיה, עלינו ללמוד ולהכיר את הסביבה העסקית - כלכלית, חברתית - תרבותית, טכנולוגית ופוליטית.

השלב השני אשר נעשה במקביל ללמידה והכרת הסביבה העסקית הינו לימוד השוק והתחרות שבו פועל העסק.

לאחר שבחנו את הסביבה העסקית ולמדנו להכיר ולזהות את השוק הפוטנציאלי שלנו ומהם המתחרים שלנו, ניגש לשלב השלישי והוא ניתוח החברה שלנו, העסק שלנו.

השלב הבא, שלב רביעי הינו ניתוח SWOT - ניתוח החזקות והחולשות שלנו, איומים והזדמנויות שקיימים לעסק.

השלב החמישי עוסק בפילוח השוק - זיהוי קהל מטרה, מאפייני והתנהגויות הצריכה ועוד.

השלב השישי מטרתו לבדל אותנו מהמתחרים, ולמצוא למעשה את הייחודיות שלנו מול המתחרים שלנו. אם זה בשירות, במחיר או במוצר.

בתהליך בניית האסטרטגיה והתוכנית השיווקית עלינו גם להחליט כיצד אנו מעוניינים שהצרכים שלנו יתפסו אותנו. שלב זה נקרא, שלב המיצוב והוא השלב השביעי בתהליך ייעוץ שיווקי.

בניית תוכנית שיווקית - הלכה למעשה

לאחר שעברנו על כל השלבים ויש בידינו את כל המידע הנדרש, אנו נגשים לבניית התוכנית עצמה. התוכנית כוללת באופן מפורט את כל הפעולות החשובות שיש לבצע בכל אחד מן התהליכים השיווקיים שהחלטנו לבצע. למשל החלטנו לפנות באופן יזום לאחד מקהלי היעד- ארגוני נשים. בתוכנית נפרט הלכה למשעה מה צריך לעשות: כתיבת מכתב פנייה, הכנת מצגת שיווקית, כתיבת מייל מקדים, איתור איש הקשר הרלוונטי, התקשרות טלפונית ותיאום פגישה, הכנת תסריט שיחה ועוד.

בכתיבת התוכנית מתייחסים לכל ערוצי השיווק המתאימים לעסק וכן מחליטים על התקציב הנדרש ובאילו ערוצי תקשורת יש להשתמש על מנת לקדם ולשווק את העסק.

חשוב לציין כי תוכנית השיווקית הינה תוכנית דינמית אשר מתעדכנת בהתאם לשינויי המשק, התקציב וההזדמנויות החדשות.

בסיום בניית תוכנית שיווקית, יכול למעשה בעל העסק לצאת לדרכו וליישם את מה שנקבע בתוכנית השיווקית, בין אם בדרך עצמאית או באמצעות ליווי של יועצת שיווקית.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב